Training Duits voor klantenservicemedewerkers
In meerdere dagdelen intensief de Duitse taal trainen met een native speaker, aan de hand van praktijkvoorbeelden. Doel is de opbouw van de juiste woordenschat voor de verkoop/sales, nabellen/aftersales, cross-/upselling en klachtenafhandeling. Na deze praktijkgerichte in-company training Duitse klantenservice heb je de jusite woordenschat direct paraat. Je kunt vloeiender en met meer zelfvertrouwen communiceren met je (potentiële) Duitse klant. Je werk wordt nóg leuker, je krijgt tevreden klanten en je leidinggevende zal blij zijn met de stijgende omzet.
Deze training levert een optimaal resultaat op met een kleine groep van maximaal 4 deelnemers. Basiskennis van de Duitse taal is noodzakelijk. We werken met voorbeelden uit de praktijk en afwisselende leermiddelen die ervoor zorgen dat de inhoud blijft hangen: humoristisch, actueel en vakinhoudelijk. Ook “training on the job”, dus gespreksbegeleiding en feedback op locatie behoren tot de mogelijkheden.
- Helpdeskmedewerkers
- Callcenter agents
- Salesmanagers
- Accountmanagers
Basiskennis Duits is noodzakelijk
- Drempelvrees overwinnen
- Zelfbewust en ontspannen communiceren in het Duits
- Verkopen, zakelijke gesprekken voeren, klachtenmanagement
- Met kennis en zelfvertrouwen succesvol in de klantenservice!
- Verkopen/bestellingen afhandelen in het Duits
- Nabellen/aftersales en cross-/upselling
- Klachtenafhandeling en lastige situaties
- Opbouw branchegerelateerde woordenschat
- Intensief oefenen van eigen praktijkcases
- Tips & wetenswaardigheden Duitse cultuur
- 2-4 deelnemers, basiskennis Duits is noodzakelijk
- In-company in Noord-Nederland
- 4-8 dagdelen, data & tijden in overleg
- Ca. 2 uren huiswerk per week
- Duits als voertaal tijdens de les
- Leermiddelen: video, audio, online oefeningen, (rollen)spellen, evt. cursusboek
- Extra: gespreksbegeleiding & feedback op locatie
Op aanvraag
Je kunt deze in-company training Duitse klantenservice individueel of samen met je collega’s volgen. Vooraf bespreken we de wensen van je bedrijf en de specifieke leerdoelen. Er volgt een (mondelinge en/of schriftelijke) intake met iedere deelnemer, waarmee het taalniveau wordt vastgesteld aan de hand van het Europees referentiekader (ERK). Vervolgens wordt de training hierop afgestemd en ontvang je de offerte voor een passende taalcursus zakelijk Duits voor de klantenservice. Na jouw bevestiging ontvang je de factuur en zal de cursus op de in overleg geplande data plaatsvinden. Na afloop ontvangt elke cursist een deelnamecertificaat.
Deze training voor de Duitse klantenservice is tevens als online cursus via Zoom of MS Teams boekbaar.
Voel je toch meer voor privéles? Op de pagina Fysiek privéles Duits vind je alle informatie.
Voordelen in-company cursus zakelijk Duits
Vertrouwd & veilig
Duitse les volgen met de collega's waardoor je oefent in je vertrouwde werkomgeving
Gemakkelijk
Les volgen op de zaak: geen extra reistijd of filestress voor of na de training
Voordelig
Geen reis- & verblijfskosten van de cursisten door training op eigen locatie